Formål:
Mentorordningen sikrer, at nyansatte får en god start på skolen ved hurtigt at lære de praktiske rutiner, blive introduceret til skolens værdier og samarbejdskultur samt blive en del af teamet, eleverne og forældresamarbejdet.
Mentorens opgaver:
- Før opstart: Invitere den nyansatte på besøg og introducere skolen.
- Den første uge: Rundvisning på skolens matrikler samt gennemgang af skemaer, tilsynsopgaver, Aula, skoleportalen, Office 365 og skolens mål og rammer. Forventningsafstemning og planlægning af mentorforløbet.
- Den første måned: Opfølgning og introduktion til skolens børnesyn, samarbejdet med pædagoger, nøglepersoner, faglokaler og materialer.
Ledelsens rolle:
Ledelsen understøtter mentorforløbet med en velkomstpakke og en trivselssamtale inden for halvanden måned for at evaluere den nyansattes opstart. Derudover vil nærmeste leder besøge den nyansatte i undervisningen for at sikre en god udvikling.
Generelt:
Mentoren er tilgængelig, imødekommende og inkluderende og tager aktivt initiativ til at støtte den nyansatte både fagligt og socialt.
Vi glæder os til at byde dig varmt velkommen til Skolen ved Søerne.