Ordensregler for Skolen ved Søerne

På Skolen ved Søerne har vi alle fælles ansvar for

At skabe et rart, trygt og inspirerende sted at være i skole, på arbejde eller på besøg.

at lære noget og at støtte hinandens koncentration om at lære noget.

at gøre det sjovt og spændende at lære noget.

at have det godt sammen i undervisning og i frikvarter.

at holde skolens bygninger, inventar og undervisningsmaterialer pæne, rene og i orden.

Du skal huske

at møde præcist, så du ikke forstyrrer påbegyndt undervisning.

at tale pænt til og vise respekt overfor alle på skolen.

at behandle bygning, møbler, bøger og andet inventar med respekt, og at fortælle det til din lærer eller til skolebetjentene, hvis noget går i stykker.

at rydde op efter dig i klasselokalet, gården, toiletterne og andre steder på skolen, så her er rart at være for alle.

at din mobiltelefon skal være skal afleveres ved skolestart 8.10 (Undtagen hvis mobiltelefonen bruges som en del af et undervisningsforløb.

at ophold indendørs i frikvartererne skal foregå under hensyntagen til andre og derfor uden overdreven støj.

at tage hensyn til andres sikkerhed. Derfor må brug af løbehjul, rulleskøjter, skateboards og bolde kun foregå i den store gård, og du må ikke medbringe våben eller våbenlignende genstande.

at ophold på skolen efter skoletid kun foregår i aktiviteter med voksne.

at du ikke må forlade skolen uden tilladelse. Som elev i 7.-9.klasse må du gerne forlade skolen i 10-frikvarteret og i spisefrikvarteret, hvis du i forvejen har fået dine forældres skriftlige tilladelse og forudsat, at du møder præcist til undervisningen igen.

at skolens ordensregler og værdier også gælder når du forlader skolen i pauserne.

at skoletiden er røgfri, hvilke betyder, at ingen elever må ryge i skoletiden, hverken på eller uden for skolen. Forbuddet gælder også i skolernes fritidstilbud.