Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skoledagen og det vigtige samarbejde mellem lærere og pædagoger

I udskolingen starter skoledagen typisk kl. 08.10 og slutter forskelligt afhængigt af, hvilken årgang eleverne tilhører. Den længste dag slutter cirka kl. 15.20. 

Alle årgange har fri kl. 14.00 om tirsdagen, da tirsdag er skolens mødedag for alle ansatte, og elever fra 8. årgang går til præst netop den dag.

Vi er en skole, der lægger stor vægt på det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger. Vi har pædagoger fra Klub Filippa med på 6.-8. årgang i lektioner, der kaldes UUV (understøttende undervisning).

I UUV er temaerne forskellige, men primært arbejdes der med trivsel, bevægelse og aktiviteter, der understøtter klassernes og årgangenes fællesskab og trivsel. 

Vi er en skole, der i hele skolens levetid har prioriteret og udviklet lærer- og pædagogsamarbejdet i en positiv og udviklende retning.

Samarbejdet mellem lærere og pædagoger er vigtigt, fordi det skaber en mere sammenhængende hverdag for eleverne, da der er en rød tråd mellem undervisning og fritidsaktiviteter. Når lærere og pædagoger arbejder sammen, kan de bedre tage hånd om alle elevers trivsel og læring. Pædagogernes fokus på relationer og trivsel supplerer lærernes faglige undervisning. Lærere og pædagoger har forskellige uddannelsesbaggrunde og kompetencer, som kan supplere hinanden. Dette giver mulighed for at skabe nye kvaliteter i undervisningen og en mere helhedsorienteret tilgang til elevernes udvikling. Samarbejdet bidrager også til at styrke børnefællesskaberne, da pædagogerne ofte har særlige kompetencer inden for relationsarbejde og konfliktløsning. Når lærere og pædagoger samarbejder, kan de udvikle nye og innovative undervisningsmetoder, der kombinerer det bedste fra begge professioner.